Jordi Garcia

Com un Llibre Obert

La lectura i el món docent

L’equip de Vida Lectora torna a la universitat. Avui visitem el Campus Mundet de la UB, on conversem amb en Jordi Garcia, director del Departament de Teoria i Història de l'Educació.

Pedagog i doctor en Educació per la Universitat de Barcelona, en Jordi ens exposa clarament la relació entre la docència i la lectura. Ens ha fet moltes reflexions, i parlant amb ell hem après que la preocupació pel foment de l'hàbit lector no ve de nou, tot i que el món digital torni a replantejar-nos la seva funció.


El passat any 2024 en Jordi ha estat un dels impulsors de la redacció del document "Compromís docent amb la cultura lectora", que en el marc del projecte ARMIF, vol engrescar tothom a pensar la seva relació amb la cultura lectora pel bé d’un enriquiment cultural que es pugui plasmar en un enriquiment del llenguatge oral i escrit.

En aquest document, presentat a la Biblioteca Jaume Fuster de Barcelona el passat 30 de gener, s’establiren tres eixos temàtics (educació-cultura, identitat docent i cànon).

Què entenem per lectura? Per què paga la pena llegir avui dia? Quins llibres cal llegir? S’ha trencat el vincle educació-cultura? Com es formen lectors des de l’escola i la universitat? Per què són tan importants els llibres? Un docent ha de ser un lletraferit per contagiar el gust per la lectura als seus alumnes?

Aquestes i moltes més preguntes són les que, en l’entrevista que podeu veure, hem tingut la sort de poder-li fer personalment.

Mentrestant, seguim parant bé l’orella a les persones com ell. Persones s’expliquen com un llibre obert.

Per a més informació visiteu:

https://diarieducacio.cat/compromis-docent-amb-la-cultura-lectora

Promou i finança: la Generalitat de Catalunya